طراحی وب سایت با زبان های برنامه نویسی وب سایت
نوشته شده توسط : امامی

زبان های برنامه نویسی تحت وب برای طراحی وب سایت

برنامه نویسی بحثی مفصل است و گونه ها مختلفی از زبانهای برنامه نویسی برای آن ساخته شده اند که از لحاظ روش شغل ، موارد استفاده و غیره تفاوت های زیادی با همدیگر دارند . بطور کلی زبان های برنامه نویسی به دو گروه ذیل بخش می شوند :

  1.  زبان های برنامه نویسی دسکتاپ
  2. زبان های برنامه نویسی تحت وب

مورد نخست یعنی زبانهایی که برای برنامه نویسی دسکتاپ بهره‌گیری می شوند جهت نگارش برنامه هایی استفاده می شوند که بر روی رایانه قابل اجرا می باشند مثل نرم افزارهای ویندوزی اما زبانهای برنامه نویسی تحت وب برای ساخت برنامه هایی به کار برده می شوند که بر روی شبکه یا همان وب اجرا شده و می توان آنها را بر روی شبکه ای همانند اینترنت انتشار داد این زبان های برنامه نویسی را در اصطلاح زبان های طراحی سایت یا طراحی وب می گویند .در این نوشتار منظور داریم درباره طراحی سایت و زبانهای طراحی سایت بحث نماییم و به مقایسه میان آنها بپردازیم.
زبانهای برنامه نویسی تحت وب را میتوان به دو بخش ایستا و پویا از هم جدا کرد که در اوایل پیدایش برنامه نویسی تحت وب این زبانهای ایستا بودند که همگی کارها را انجام می دادند زیرا در ابتدا زبانهای پویا اصلا ساخته نشده بودند. زبانهای برنامه نویسی تحت وب پویا مزایا و کارایی های زیادی نسبت به زبانهای برنامه نویسی ایستا داشته و بسیار قدرتمندتر از آنها هستند. زبانهای ایستا زمانی استفاده می گردند که تنها بخواهیم وبسایتی با کارائی های اندک و کاملا ساده داشته باشیم ،مثلا سایتی که فقط صفحاتی با اطلاعات و تصاویری مقاوم دارد و هیچ نوع امکاناتی برای تعامل با کاربر نداشته و برای ایجاد هرگونه تغییر در قسمتهای گوناگون سایتمان نیاز به برنامه نویسی و تغییر در کدهای سایت مان داریم.





:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت با زبان های برنامه نویسی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: